یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

کارآفريني براي بيش از 10 هزار نفر با طراحي اپليکيشن ايراني

موبايل

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱:۰۰


يک شرکت فناور در حوزه اطلاعات و ارتباطات در کشور موفق شده است با طراحي يک نرم افزار موبايلي، زيرساخت اشتغال‌زايي را براي بيش از 10 هزار نفر در کشور گسترش دهد.

وايمکس نيوز - حسام ميرآرمندهي مديرعامل شرکت "آواي همراه هوشمند هزاردستان" در خصوص دستاوردهاي اين شرکت دانش‌بنيان گفت: يکي از برنامه‌هاي راهبردي کشور ايجاد 30 هزار شغل در حوزه ICT است. اين در حالي است که شرکت خصوصي آواي همراه هوشمند هزاردستان توانسته است با توسعه محصول کافه‌بازار، 10 هزار شغل بدون هيچ‌گونه حمايت مالي ايجاد کند.

مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان گفت: ما در کافه‌بازار تلاش کرده‌ايم تا کانال ارتباط مناسب و راحتي ميان برنامه‌نويسان و کاربران دستگاه‌هاي اندرويدي در ايران ايجاد کنيم تا ايرانيان نيز بتوانند همچون کاربران ديگر کشورها، از اپليکيشن‌هاي گوشي‌هاي هوشمند به‌راحتي استفاده کنند.

 

عملکرد کافه‌بازار متناسب با عرف جامعه
آرمندهي در خصوص مقايسه طراحي اين برنامه کاربردي با نمونه محصول جهاني آن گفت: کافه‌بازار از محتواي بومي برخوردار است و سعي بر آن داشته که با ارائه بستري بومي نياز کاربران فارسي زبان را برطرف کند. همچنين اين اپليکيشن ايراني بيشتر موافق با عرف جامعه رفتار مي‌کند و به پذيرش ذائقه ايراني نيز نزديک‌تر است.

وي در خصوص گروه تحقيق و توسعه(R&D) شرکت آواي همراه هوشمند هزاردستان بيان کرد: اين شرکت دانش‌بنيان متشکل از يک تيم تحقيقاتي 70 نفره است که بيش از نيمي از آن در بحث توليد و توسعه نرم‌افزار کار مي‌کنند و در حوزه پردازش داده‌ها و پردازش موازي سرورها فعاليت مي‌کنند. وي اضافه کرد: اين شرکت دانش‌بنيان در مدت فعاليت 4 ساله خود هرساله نيروهاي خود را به ميزان دو برابر افزايش داده است.

اين فعال فناور با اشاره به جذب نخبگان در اين شرکت دانش‌بنيان گفت: تيم تحقيقاتي متشکل از گروهي از اعضاي هيئت علمي هستند و اصولاً جذب نيروي اين شرکت از دانشگاه‌هاي صنعتي شريف، تهران و اميرکبير بوده است.
وي در خصوص شناسايي نخبگان گفت: در کشور ما نخبگان اصولا بر اساس کنکور و جشنواره خوارزمي شناخته مي‌شوند و هيچ معياري براي شناخته شدن افرادي که کارهاي اين‌چنين بزرگي انجام مي‌دهند وجود ندارد که در اين خصوص حمايت بيشتر از حوزه ما و شرکت‌هاي مشابه مي‌تواند بازده خيلي بيشتري نسبت به حوزه‌هاي ديگر داشته باشد.

 

جلوگيري از خروج ارز با طراحي محصول بومي کافه‌بازار
اين فعال حوزه فناوري کشور در خصوص صرفه‌جويي ارزي اين برنامه کاربردي اضافه کرد: شرکت دانش‌بنيان آواي همراه هوشمند هزاردستان با کارآفريني براي 10 هزار نفر توانسته است ضمن جايگزيني محصول داخلي نسبت به توليدات خارجي، از خروج ارز براي خريد و فروش برنامه‌هاي اندرويدي جلوگيري کند.

آرمندهي در اين خصوص گفت: درگذشته افراد با خريد گيفت‌کارت مارکت‌هاي خارجي تا حد زيادي باعث خروج ارز از کشور مي‌شدند ولي در حال حاضر افراد بدون خريد گيفت‌کارت، با سيستم پرداخت بانکي ايران مستقيماً خريد را انجام مي‌دهند و از خروج ارز از کشور جلوگيري مي‌کنند. ضمنا در نبود کافه‌بازار توسعه‌دهندگان اندرويد مي‌بايست برنامه‌هاي خود را براي عرضه در اختيار مارکت‌هاي خارجي قرار مي‌داند که اين کار باعث خروج 30? کل فروش ارزي (سهم مارکت از فروش برنامه) از کشور مي‌شد.

 

توليد محتوا، متناسب با خواست و سليقه کاربران
اين فعال حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور در خصوص فعاليت اين شرکت دانش‌بنيان بيان کرد: کارهاي انجام شده اين شرکت دانش‌بنيان حول محور بهبود ارائه سرويس به کاربران و توسعه‌دهندگان بازار اندرويد است. به اين صورت که بر روي عملکرد بهتر اپليکيشن بازار به منظور ارائه سرويس بهتر به کاربران فعاليت مي‌کنيم. و سعي بر آن است تا بتوانيم محتواي بهتري را بر اساس خواسته و سليقه کاربر ارائه دهيم. از طرفي تلاش مي‌کنيم تا با ارائه بستر مناسب به توسعه‌دهندگان اندرويد، شرايط را براي توليد و ارائه نرم‌افزارهاي گوشي‌هاي هوشمند به ايشان مهيا کنيم.

وي در پايان عنوان کرد: کافه‌بازار، محلي براي عرضه و فروش برنامه‌هاي اندرويدي‌ست که به‌طور ويژه به کاربران ايراني سرويس‌دهي مي‌کند. ما در بازار تلاش کرده‌ايم تا کانال توزيع مناسب و راحتي ميان برنامه‌نويسان و کاربران دستگاه‌هاي اندرويدي در ايران ايجاد کنيم تا ايرانيان نيز بتوانند همچون کاربران ديگر، از امکانات اوليه تلفن‌هاي هوشمند که همان اپليکيشن‌ها هستند، به‌راحتي استفاده کنند.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو